Perfekt mellanmål

Jag har läst att man ska äta ofta, ca var tredje timme. Men herregud - jag som älskar att småäta ^^
Man märker av att nu när man inte är så liten/ung längre så tar inte kroppen hand om sig själv som den brukade göra. Innan kunde jag äta massor, men gick aldrig upp ett gram. Nu måste man ta hand om sig själv, och det är faktiskt inte helt lätt. 
Även om jag kan tycka om en riktigt god kyckling eller räksallad till lunch så kan det kännas tråkigt att bara äta nyttigt i längden. Men det är väl för att man inte orkat laga nyttigt. Det är så smidigt att steka till en bit kött och äta med sås och potatis.. Och gärna en bit kladdkaka eller något annat med choklad efteråt ;)

Jag har i alla fall upptäckt ett nytt sätt att äta mellanmål som jag inte har gjort innan. Istället för att man småplockar godis eller liknande så ska man äta ett riktigt mellanmål, och det har jag faktiskt börjat bli duktig på!

Har hittat mina två favoriter som jag kan rekommendera! Nyttigt, men framförallt (och detta är viktigt) riktgt gott! 

1. Vaniljkvarg med hallon och blåbär på (eller andra goda bär). Detta är riktigt gott. Det smakar nästan som vaniljkräm vilket jag älskar ;) Ska äta detta just nu faktiskt



2. Det andra är turkisk yoghurt. Här har jag slängt på lite blåbär och kiwi. Jag älskar yoghurt, och riktigt bra är det också (naturell yoghurt)



Se där, nu fick ni lite tips av mig. Nu ska jag äta upp min kvarg och sen gå ut med Milton i det fina vädret



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till Startsidan