Tiden läker alla sår

Människor kan vara väldigt duktiga på att låtsas och att hålla uppe en charad för att andra inte ska se. Man kanske är ledsen eller mår dåligt och när folk runt omkring en frågar hur man mår svarar man "bra", trots att man innerst inne skulle vilja skrika ut allt man har på hjärtat! Man vill kanske skydda nära och kära runt omkring en, och ibland kanske man vill verka perfekt utåt. Precis som i serien Desperate Housewives. Att ha ett dåligt förhållande med pojkvännen, att göra slut, att inte ha så bra ekonomi (och så vidare..) kan kännas som ett misslyckande. Att man har misslyckats i livet!
 
Tyvärr har jag blivit väldigt duktig på detta, man har lärt sig och formats genom åren - genom de dåliga tiderna. Man blir så duktig på teater och att visa upp en annan bild av verkligheten att inte ens de närmsta (familj och bästa vänner) ser hur det verkligen ligger till. Detta är farligt har jag märkt. För skulle det hända något så rasar hela ens värld - och det har jag varit med om. Familjen och vännerna är där för en, men eftersom man har visat upp ett annat liv så är det självklart svårt för dom att förstå!
 
Har ni sett Extreme makeover - home edition någon gång? Ni vet serien där ett byggteam hjälper olika familjer som på grund av olika anledningar haft det svårt, med att bygga nya hus till dom. De får åka iväg på semester medans de på webcam får se sina hus rivas ner till marken. Byggteamet skapar ett nytt drömhus från början, och när familjen kommer tillbaka får de se sitt egna nya hem! Alltid tårar på slutet för det är så vackert.
Det är vad jag gör nu. Kort och gott för att folk ska förstå (varför kan vi ta någon annan gång), men jag har rivit mitt gamla unkla nedfallna hus (läs: liv) och jag håller för tillfället på att bygga upp mitt nya drömhem! Jag har aldrig gjort detta innan så det är svårt och det tar lång tid! Men jag vet att förr eller senare ska jag lyckas! Då kommer jag också stå där och det gamla huset är endast ett minne man inte vill se framför sig mer.
 
 
Till hjälp och inspiration har jag klickat hem Isabella Löwengrips böcker "Isabellas hemligheter" (som jag läser just nu. jag vet att jag ligger lite efter där ;) ) samt "Economista". All form av själv-pepp behövs och att läsa är otroligt avkopplande och skönt. Att få skriva i bloggen hjälper också till, det är som att prata ut med en vän som aldrig säger nåt - bara lyssnar! 
 
Nu är kycklingfilén i ugnen klar så nu blir det lunch. Ha en trevlig eftermiddag!



Postat av: Hannah

<3 Förstår precis vad du mernar. Men det hjälper aldrig i slutändan att hålla det inom sig, då spricker man till slut! Hoppas jag får tillfälle att träffa dig i sommar! <3

Svar: Tack för din kommentar! Ja det är verkligen så, nu i efterhand inser man det. På något sätt vill man klara det själv fast man kan inte alltid göra allt själv. Hoppas det är bra med dig, och är du i Växjö eller liknande och vill träffas så säg bara till! Kram <3
leilam

2014-05-28 @ 19:05:22



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till Startsidan