Kvalitetstid

Något som jag kan sakna är känslan av ledigheten och kunna göra vad man vill. Man kommer ihåg hur bra man faktiskt hade det när man bodde hemma och gick i skolan. Man var i skolan några timmar och sedan hade man hela eftermiddagen och kvällen på sig att göra läxor och göra vad man ville - som att gå ut på stan och handla.
Numera kan jag inte det, oftast inte iaf. Man jobbar för att få ekonomin att räcka till och dagarna rullar på som i ett hamsterhjul och man glömmer att stanna upp för att faktiskt leva! Dem små stunderna som förgyller livet, kan vara allt från en lång fika på ett café med bästa vännen eller en romantisk middag och bio med pojkvännen. 
 
Jag är sällan ledig nu för tiden, eller det känns så i alla fall. Jag har två, ibland tre lediga vardagar och ibland inte alls. När man jobbar hela dagar och inte är hemma förrän 19.30-20.00 så känns det som att hela dagen är borta. Då orkar man bara laga mat så man får nåt i sig och kan ta med sig dagen efter. Sitta en liten stund framför teven för att sedan somna och börja om dagen efter. Dessutom så jobbar jag varje helg. Eftersom jag har två jobb så har de mig varannan helg - som ett barn som har hamnat i kläm mellan två skiljda föräldrar ^^
Detta betyder i kort att när andra i min närhet (familj och pojkvän) är lediga och hittar på saker så sitter jag på jobbet. Det här är inget inlägg för att klaga på mina jobb - jag trivs :) Utan mer att man saknar framförallt helgerna som jag hade med familjen - framför allt nu när det börjar gå mot sommar!
Man jobbar för att tjäna pengar, men ibland är inte alltid pengar värt det. Njut och uppskatta era helger!
 
 
Hursomhelst så jobbade jag även igår söndag, men träffade upp syster efter jobbet för att ha lite kvalitetstid och få göra annat än att jobba/laga mat/städa. Det började med att vi åkte till plantagen för att jag ville inhandla lite blommor och grönt till hemmet. Det känns så hemmamysigt på nåt sätt med nya fina blommor som gör lägenheten levande :) Bilder på detta lägger jag upp lite senare. 
Därefter så åt vi middag på Hong Kong, och det var väldigt skönt att få sitta där i lugn och ro på restaurangen och prata så som man gör när man inte träffats på ett tag. Vi hann även med ett besök på solariumet för ännu lite mer avslappning och bli lite brun (eller åtminstone bygga upp en bas) på köpet, innan vi åkte hem till mig och gick ut med vovven. Det var skönt att få komma ut lite och ta det lungt! 
 
Nu är det snart dags för lunch va? Har köpt med mig en smörgåsbakelse från markan eftersom jag inte hann ta med egen mat idag. Gott!
Ni får stå ut med cam-bilder även om de inte är de roligaste. En kamera finns absolut med på min köp-lista ;)
Senare ikväll ska jag och Kim mysa hemma hos mig och se Ullared - det missar jag inte! haha
 
 
 
 
 
 
#lovefood
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till Startsidan